Flexibilní využití jedinečného tatrováckého podvozku potvrzuje svým dalším projektem společnost PARTNER IPEX, která pro svého významného německého zákazníka připravila nový podvozek TATRA se speciální nástavbou určenou pro přesazování stromů.

 

Tento podvozek vychází z nové modelové řady TATRA PHOENIX, ve srovnání se standardní sériovou verzí se ale v mnohých technických oblastech liší. „Jedná se o první čtyřosý bezrámový podvozek TATRA PHOENIX,“ konstatoval Milan Hrubý sen., hlavní konstruktér společnosti PARTNER IPEX. „Hlavní rám podvozku je ukončený za sestupnou převodovkou, kde je napojený na rám nástavby. Na zadních nápravách jsou použité tzv. široké nápravy, které jsou odpružené listovými pružinami.“

 

Speciální nástavba, která je na podvozku vozidla TATRA PHOENIX posazená, je demontována a upravována z původního podvozku vozidla TATRA TERRNo. Tato nástavba uživateli umožňuje přesadit strom i s kořeny, tzn. převézt jej v transportní poloze a nasadit na novém místě určeném klientem.

 

Maximální komfort řidiče je zaručen střední kabinou s lůžkem. Standardní výbava vozidla zahrnuje multifunkční volant, tempomat, autorádio a klimatizaci. Na přání je vozidlo TATRA PHOENIX vybaveno nezávislým topením Webasto, přídavnými sdruženými světlomety umístěnými v nárazníku a hlavními xenonovými světlomety. Poháněcí jednotka vozidla je tvořená šestnáctistupňovou manuální převodovkou ZF a trhem ověřeným kapalinou chlazeným motorem PACCAR MX 340 o výkonu 340 kW, který plní emisní normy a limity EURO V. „Tento motor byl kromě osvědčeného tatrováckého podvozku jedním z hlavních požadavků zákazníka, a to z důvodu stále se zpřísňujících legislativních omezení v západoevropských zemích, ve kterých zákazník tato vozidla používá,“ pokračoval Vojtěch Svoboda, obchodní a marketingový ředitel společnosti PARTNER IPEX.

 

Jedinečný tatrovácký podvozek, který je tvořený centrální nosnou rourou a s ní pomocí příčníků spojeným páteřovým rámem tvořícím společně s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami extrémně tuhý celek a nosný systém vozidla, stále nalezne uplatnění nejenom u vojáků a hasičů, ale i v civilním sektoru, například ve stavebnictví, těžařství, lesnictví, zemědělství či v komunální sféře. To dokazuje společnost PARTNER IPEX svými technickými projekty. „Náš prototyp unikátního multifunkčního vozidla je toho zcela jasným a zdárným příkladem. Mimo jiné jsme pro našeho českého zákazníka připravili podvozek, který svým technickým řešením vychází z robustního armádního podvozku TATRA T 815-7, ale má vyvýšenou a prodlouženou kabinu a několik dalších nestandardních úprav,“ popsal Svoboda další speciální zakázky, které společnost PARTNER IPEX řeší. „Podvozek bude používán jako expediční vozidlo s obytnou nástavbou, kterou připravuje společnost CARGO DESIGN. Toto vozidlo bude díky jedinečnému tatrováckému podvozku optimalizováno pro provoz i v těch nejtěžších terénních podmínkách,“ dodal.

 

 

Novinky