Společnost TATRA TRUCKS dosáhla v roce 2020 třetího nejlepšího výsledku pod současnými majiteli. Tradiční český výrobce nákladních automobilů vykázal provozní zisk EBITDA ve výši 509 milionů korun při obratu více než pět a půl miliardy korun. Navzdory pandemii dosáhla TATRA TRUCKS nejlepšího hospodářského výsledku za poslední tři roky.
TATRA TRUCKS byla úspěšná především díky tomu, že v roce 2020 jako jedna z mála evropských automobilek ani na den nepřerušila výrobu a operativním přeskládáním výroby dokázala vykrýt i dočasné výpadky několika desítek dodavatelů. Jako rozhodující se ukázalo, že klíčové komponenty jako motory, kabiny a podvozky dokáže TATRA TRUCKS vyrobit přímo ve svém areálu.
„Hospodaření roku 2020 bylo velmi dobré. Za celou historii firmy pod současnými vlastníky jsme dosáhli jednoho z nejvyšších výsledků v oblasti ukazatele EBITDA, což je provozní zisk před započtením odpisů, a to ve výši 509 mil. Kč. Jde o nejlepší výsledek za poslední tři roky. Naše tržby dosáhly 5,504 miliardy korun,“ konstatoval Pavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva TATRA TRUCKS.
Celkem TATRA TRUCKS v roce 2020 vyrobila 1181 vozů a 1186 jich prodala, čímž dokonce mírně překonala plán. Téměř 60 procent roční produkce mířilo na export, přes 40 procent pak na český a slovenský trh. Automobilka vyrábí a dodává své vozy a podvozky jak pro civilní sektor, tak pro využití v obranných či v záchranných složkách.
„Rokem, který významně ovlivnila pandemie covid-19, se nám podařilo projít velmi dobře. Díky disciplíně našich zaměstnanců, jejich loajalitě k firmě a flexibilitě při plánování se nám podařilo udržet výrobu. Čelili jsme ale také řadě dalších výzev. Nemohli jsme například realizovat některé obchodní cesty, což dočasně omezilo kontraktaci, a také jsme například čelili velkým výkyvům měnových kurzů,“ pokračoval Miloslav Mahut, ekonomický ředitel a místopředseda představenstva TATRA TRUCKS.
Pro rok 2021 má TATRA TRUCKS ambici udržet výrobu a prodeje na srovnatelné úrovni s rokem 2020. Významnou položkou letošního plánu bude kromě podvozků také výroba několika set kusů tzv. CKD sad pro indický trh, z nichž tamní výrobce montuje kompletní vozidla.
Pokračováním v používání webu souhlasíte s používáním cookies a GDPR. Více informací
Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.