Technická specifikace:
Společnost TATRA TRUCKS a.s., tradiční český výrobce nákladních automobilů TATRA, přichází s modernizaci modelové řady vozidel TATRA PHOENIX.
TATRA PHOENIX představuje novou generaci nákladních automobilů. Novou generaci založenou na unikátní koncepci podvozku TATRA prokazující své unikátní jízdní vlastností již téměř celé století i v těch nejnáročnějších terénních podmínkách. Desítky let se tato koncepce vyvíjí, zdokonaluje a inspiruje další výrobce. S vývojem techniky se mění požadavky na její provoz, bezpečnost, výkonnost a efektivitu. Mění se i požadavky na vliv na životní prostředí. Proto společnost TATRA TRUCKS a.s. jako výrobce vozidel Tatra přichází s modernizací modelové řady vozidel TATRA PHOENIX Euro 6.
Nové provedení vozidel TATRA PHOENIX Euro 6 je z vnějšího pohledu podobné současným vozidlům modelové řady TATRA PHOENIX. Na první pohled se liší vnějším barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou přední maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení ovšem jde o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům. Vozidla TATRA PHOENIX v novém provedení jsou sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a více toho uvezou – mají vyšší užitečnou hmotnost.
Vozidla jsou vybavena novými modely osvědčených kapalinou chlazených motorů PACCAR MX-11 a MX-13, které jsou tišší, spořivější a mají rovněž vyšší výkon. Maximální výkon motorů PACCAR MX-11 a MX-13 byl navýšen o 7 kW (10 HP) až 14 kW (19 HP), stejně tak maximální točivý moment byl navýšen o 50 Nm až 200 Nm v závislosti na výkonové úrovni. Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 ot.min-1. Kompaktnější rozměry systému čištění výfukových plynů pomocí DPF filtru, katalyzátoru a systému SCR, zajišťují vyšší užitečné zatížení a větší zástavbový prostor pro montáž nástavby či dalšího vybavení a příslušenství.
Vozidla TATRA PHOENIX v novém provedení mohou být vybavena manuální šestnáctistupňovou převodovkou ZF nebo novou automatizovanou převodovkou ZF Traxon, nahrazující dříve nabízenou automatizovanou převodovku ZF AS Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení s vlastním řadicím softwarem vyvíjeným pro použití i v těch nejtěžších terénních podmínkách. Kromě převodovek ZF mohou být vozidla TATRA PHOENIX vybavena i plně automatickou převodovkou ALLISON.
Kabina je nově odhlučněná a může být nakonfigurovaná v novém barevném schématu interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a palubní počítač. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.
Z hlediska podvozku došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo přední nápravou s maximálním zatížením 10 t, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozidly v provedení 10×10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost vybavit vozidla kotoučovými brzdami, mimo jiné otestovanými na Rallye Dakar. Na přání mohou být vozidla vybavena asistenčními systémy zvyšujícími důraz na bezpečnost silničního provozu. Vozidla mohou být vybavena kamerovým systémem, systémem varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivním tempomatem s funkcí varování před čelním nárazem či systémem sledování zatížení náprav.
Pro více informací o novém provedení vozidel TATRA PHOENIX či v případě zájmu o cenovou nabídku kontaktujte obchodní zástupce společnosti PARTNER – IPEX s.r.o.
Pokračováním v používání webu souhlasíte s používáním cookies a GDPR. Více informací
Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.